v.v. Bergentheim - S.C.D. '83 ( 1 - 1 ) 5 - 1
10 november 2007

Bergentheim won afgelopen zaterdag met 5-1 van SCD ’83. Na een 0-1 achterstand maakte Edwin Slot op slag van rust 1-1 en na rust liep Bergentheim uit naar 5-1.

Ondanks de 0-1 in de 8e minuut van Nexat Berisa was het Bergentheim dat veel sterker aan de wedstrijd begon. De eerste 20 minuten leek er ondanks de achterstand eigenlijk nog geen vuiltje aan de lucht. Na deze goede periode daalde het spelpeil van de Bergentheimers tot een bedenkelijk niveau. Het spel oogde ongeďnspireerd en SCD ’83 groeide in de wedstrijd en was bij vlagen de betere. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op het middenveld. In de 43e minuut scoorde Edwin Slot 1-1 via een scrimmage.

In de 2e helft ging het lang gelijk op tot Ronnie Hakkers in de 59e minuut een fantastische aanval wist af te ronden. Na dit doelpunt knakte er iets bij SCD’83 en in de 64e minuut was het Maarten ten Brinke die een voorzet van Michiel Mannessen in 1x op de pantoffel nam en de 3-1 op fantastische wijze binnenschoot. Absoluut dieptepunt deze middag was de rode kaart voor Nexat Berisa die Remco Stoeten ondersteboven schopte zonder dat er een bal in de buurt was. De schermutselingen die daarna ontstonden (Frank Tempelman versus Jarno Wind) verdienden niet de schoonheidsprijs. Ook buiten het veld dacht een “supporter” voor eigen rechter te moeten spelen en dit was eigenlijk wel het absolute dieptepunt van deze middag. De 4-1 en 5-1 van Jarno Wind en opnieuw Ronnie Hakkers deden er eigenlijk niet meer toe.

De punten bleven in Bergentheim maar eigenlijk was het een gitzwarte middag waar niemand trots op kan zijn.

Zaterdag speelt Bergentheim uit tegen WZC in Wapenveld, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'8  0-1  Nexhat Berisa