WZC Wapenveld - Wijthmen 4 - 2
30 september 2006

WZC maakte het zichzelf knap lastig in de wedstrijd tegen Wijthmen. De gasten konden tot twee keer toe terugkomen in de wedstrijd maar werden in de slotfase met een 4-2 nederlaag naar huis gestuurd.

Direct probeerde WZC druk te zetten op de verdediging van de gasten, en een doorkopbal van Arjan Eikelboom bereikte de vrijstaande Burgmeijer de spits schoot hard over. In de 13e minuut veerde heel WZC op toen Ronald Burgmeijer door de verdediging soleerde, doelman Tesssink kon niet anders dan met een overtreding Burgmeijer een halt toe te roepen, de toegekende strafschop werd zuiver ingeschoten door Arjan Eikelboom 1-0. Slordig uitverdedigen geeft Wijthmen twee moegelijkheden, eerst knalde Renzo van de Vegte hard op een verdediger, de terugkomende bal werd hard overgeschoten door Bert Jan Klei. Goed storend werk van WZC brengt de volgende mogelijkheid voor de blauw witten, Arjan Eikelboom schiet hard voorlangs.

De tweede helft ging WZC verder om de stand te verdubbelen, dat lukte Gert Wim van de Esker in de 54e minuut, zijn actie op de rand van de zestienmeter was teveel voor de verdedigers van Wijthmen, Gert Wim kon doorlopen en Teussink kon niets anders doen dan de bal uit het net halen 2-0. WZC probeerde de voorsprong te consolideren maar liep in verdedigend opzicht niet in de pas, opnieuw klungelig uitverdedigen van WZC de bal werd in de zestienmeter gebracht, ook doelman Van Dijk kon de bal niet keren, Stefan Poppe wist wel raad met het buitenkansje 2-1. De gasten bleven door die treffer geloven in opnieuw een stunt, maar in de 77e minuut kon WZC opnieuw de score uitbreiden, Leon Spakman kon na een mooie actie de bal voor het doel krijgen, Jeroen Steenge was op de juiste plek en zette met zijn treffer WZC opnieuw op ruime voorsprong 3-1. Wijthmen gaf niet op en met een fraaie treffer maakte Renzo van de Vegte de wedstrijd weer spannend 3-2. De gelijkmaker lag op de voet van Ruben de Jong na een mooie 1-2 met Renzo van de Vegte, doelman Van Dijk hield WZC op voorspong door de bal knap te pareren. In blessuretijd haalde WZC definitief de trekker over, Arjan Eikelboom zag de geheel vrijstaande Oguz Sener, de ingevallen spits schoot langs doelman Teussink en bepaalde hiermee de eindstand op 4-2.

Klik hier voor de fotoreportage.

Bron: WZC Wapenveld

'13  1-0  Arjan Eikelboom