CSV ’28 – KHC: Niet goed, wel mooi
3 november 2007

CSV ’28 ontmoette deze middag het Kamper KHC, wat tot dat moment in de huidige competitie twee punten meer wist te vergaren. Het zou dus een spannende pot kunnen worden, met uiteraard als inzet de aansluiting bij de kop van de ranglijst in de 3e klasse C.
Omdat de beide verdedigingen deze middag als het ware “open huis” hielden, werd het ook nog eens een doelpuntrijke wedstrijd. Al in de eerste minuut maakte CSV ’28 zijn aanvallende bedoelingen duidelijk, toen uit een pass van Matthijs Kremer de bal door Raymond Lachenal over werd geschoten. In de tegenstoot dekte de CSV-verdediging de op rechts vrijstaande Ruben Palland in het geheel niet, zodat hij ongestoord de 0-1 in kon schieten. CSV werd door deze tegenslag niet van de wijs gebracht en zocht vrolijk weer de aanval, en met succes. Middenvelder Yavuz Özdemir mocht ongestoord opbouwen via Mayken Stolte. Die bracht de bal bij Raymond Lachenal en de spits tekende heel beheerst 1-1 aan. Een nieuwe dekkingsfout bracht KHC weer aan de leiding toen middenvelder Jeroen Overdijk een vrije trap op de ongedekte Marcel Hup plaatste, die KHC na 22 minuten opnieuw aan de leiding bracht (1-2).
In de volgende minuut voorkwam CSV-keeper Peter Smit door 2 goede reddingen een nog grotere voorsprong voor KHC. CSV ’28 zocht weer de aanval en na 25 minuten was de partij weer in evenwicht. Een voorzet van Roger Knoops bereikte Lachenal, die in het strafschopgebied werd vastgehouden. Elvin Matuankotta misten niet vanaf 11 meter (2-2). CSV bleef het initiatief houden en werd beloond, toen na een half uur Lachenal zijn 2e doelpunt maakte, waarbij keeper Mulder niet geheel vrijuit ging. Er lagen voor KHC nog kansen tijdens een echte scrimmage, maar ook was er nog een mogelijkheid voor CSV. Matthijs Kremer wachtte echter te lang.
In het begin van de 2e helft waren de ploegen eerst gelijkwaardig aan elkaar. Gaandeweg werd CSV gevaarlijker en kreeg na 20 minuten zijn eerste echte kans. Michael Smit gaf de bal fraai door aan Raymond Lachenal, die opnieuw ten koste van een strafschop afgestopt moest worden. Zo kon Elvin Matuankotta voor de tweede keer aantreden voor een strafschop en hij faalde niet (4-2).
“Man of the de match” was Raymond Lachenal, die bij alle vier Zwolse doelpunten betrokken was!
Daarna werd de wedstrijd wat grimmiger en kreeg Marcel Hup na 70 minuten rood, zodat KHC met 10 man verder moest. De ploeg posteerde de lange Bernhard Karel als aanspeelpunt in de spits en probeerde op die manier nog iets terug te doen. En met succes, toen een kleine tien minuten voor tijd Michel Maurer uit een vrije trap het derde Kamper doelpunt maakte (4-3). Verder liet CSV het gelukkig niet komen, al had de ploeg niet over geluk te klagen, toen in de laatste minuut een bal voorlangs het CSV-doel ging. Door deze overwinning bleef de afstand tussen achtervolger CSV ’28 en koploper IJVV gelijk.
Doel: Peter Smit.
CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:
Achter: Mayken Stolte, Pascal Frederiks, Jeroen Broekroelofs en Edgar Dolleman.
Voor: Raymond Lachenal, Michael Smit en Elvin Matuankotta.

Bron: CSV

0-1  Ruben Palland