WZC Wapenveld-Avereest 3-1
3 november 2007

Avereest met een nederlaag huiswaarts tegen en in Wapenveld 3-1 (2-0)
Afgelopen zaterdag speelde Avereest de uitwedstrijd tegen en in Wapenveld.
Nog geen 2 minuten na het eerste fluitsignaal van de prima leidende arbiter Spoelstra uit Biddinghuizen scoorde Gert Wim v/d Esker een fraai doelpunt uit een corner voor de thuisploeg.
Geschrokken van het eerste tegendoelpunt zette Avereest druk op de gastheren met een mooie aanval via Marcel Baas die Jan Fictorie netjes bediende en helaas zijn poging net naast het doel zag verdwijnen.
Fictorie die een paar kansen nodig heeft om te scoren slaagde er weer niet in om, met zijn tweede mogelijkheid, zijn ploeg naast Wapenveld te zetten.
Wat Avereest niet lukte, lukte de thuisploeg wel middels de voet van Erik van Dijk in de 35e minuut.
Met 2 – 0 in het voordel voor de mannen van trainer Eddy Zwijnenberg werd er tijdens de thee een flinke preek gehouden vooral in de kleedkamer van de gasten uit Balkbrug.
3 Mensen werden na de rust gewisseld door Marcel Beumer .
Egwin Wever, Lennart Hazekamp en Ramon Katoele namen de plaatsen in voor Roland Redder, Bernard Binnendijk en Dave van de Berk.
Het spel van Avereest mocht de eerste 10 minuten iets opleven doch daarna was er niets meer te halen voor Avereest.
De spitsen van Avereest probeerden nog wat plaagstootjes uit te delen maar kwamen ook niet verder dan dat.
De 71e minuut deed Wapenveld de wedstrijd op slot door een treffer van Jeroen Steenge uit een vrije trap 3-0.
Het was daarna alles of niets voor Avereest wat resulteerde in een doelpunt van Jan Fictorie die uit een corner van Marcel Baas zijn ploeg van de nul afhield en zo de eindstand bepaalde 3-1.
Door uitstekend keeperwerk van Jan Westerman werd de eindstand nog beperkt gebleven.
Al met al een wedstrijd met geen hoogstaand gehalte, vooral voor het voltallig meegereisde publiek van Avereest, maar een verdiende overwinning voor de WZC-ers.
Twee maal geel voor Avereest en een voor Wapenveld.
Volgende week krijgt Avereest CSV ’28 op bezoek op “de Balk”.

Gert Wim v/d Esker 1-0 (2)
Erik van Dijk 2-0 (35)
Jeroen Steenge 3-0 (71)