Nieuwleusen-HTC (1-1) 03-11-2007
3 november 2007

Waar HTC verzorgd probeert te voetballen bestaat het spelletje van Nieuwleusen vooral uit opportunisme. Bij balbezit wordt de bal zo snel mogelijk in de diepte gespeeld om de voorwaartsen aan het werk te zetten. HTC had in de eerste helft duidelijk moeite met het spel van de tegenstander, grote kansen leverde het evenwel niet op. De eerste echte kans van de wedstrijd was er in de 32e minuut voor HTC-er Michael Ogubai, die zijn schot over het doel zag verdwijnen. Ook Nieuwleusen kreeg een kans. In de 34e minuut moest Folkher Langejans handelend optreden op een inzet van Erik Uitslag. Hiermee is het verhaal van de eerste helft ook wel zo ongeveer verteld.

In de tweede helft zette Nieuwleusen direct de toon door een 1-0 voorsprong te nemen, haast vanaf de aftrap. Het was Robbert Veenstra die zijn inzet zag wordne gekeerd door de HTC doelman maar de attent meegelopen Erik Uitslag bracht de 1-0 op het bord. Enkele minuten later was het Jeffrey Groeneveld die de buit binnen had kunnen halen voor zijn ploeg. Met een uitstekende reflex keerde HTC goalie Langejans echter zijn inzet.

HTC trainer Henri Brink greep in door drie wissels bijna gelijktijdig in te brengen. Iljas Baltes, Edwin Eikendaar en (de voor noodgevalen aanwezige)Edwin Kwakkel werden ingebracht voor Stefan Meijerink, Michael Ogubai en Mark de Boer. De wedstrijd kantelde in het voordeel van HTC en Nieuwleusen kwam niet meer onder de druk uit. De gelijkmaker leek slechts een kwestie van tijd. Het was Vieleri Justiana die met een uitstekend schot van de rechterkant de onderkant van de lat raakte in de 57e minuut. De toenemende druk leverde in de 75e minuut de gelijkmaker op. Coen Dunnink prikte de bal vanaf de rand van het strafschopgebied in de kruising boven keeper Koerhuis. HTC voerde de druk verder op. Uitstekende mogelijkheden voor Justiana en Kwakkel bleken aan hen echter niet besteedm een 1-1 eindstand was het resultaat.

Bron: HTC

'46  1-0  Robbert Veenstra