S.V. Nieuwleusen verliest van koploper
27 oktober 2007

S.V. Nieuwleusen heeft afgelopen zaterdag de moeilijke uitwedstrijd tegen koploper IJVV uit IJsselmuiden nipt met 1-0 verloren. S.V. Nieuwleusen moest het stellen zonder de vorige week geblesseerd geraakte Tom Odink maar met de herstelde Jori Koerhuis in het doel.

Dat IJVV bij winst de eerste periodetitel binnen kan halen wordt meteen duidelijk. IJVV begint scherp aan de wedstrijd en dat resulteert in een vrije schietkans voor Mark Wagteveld in de 1e minuut van de wedstrijd. Gelukkig voor S.V. Nieuwleusen gaat z'n schot net naast. Enkele minuten later kopt dezelfde speler rakelings over het doel. Het gevaar van IJVV komt met name over de flanken en na een doorbraak over links is het Jeffrey Groeneveld die op de doellijn redding kan brengen. De eerste mogelijkheid komt voor S.V. Nieuwleusen pas na een kwartier spelen. Een schot van Erik Uitslag wordt goed gepakt door doelman Albert Jan Meuleman. De druk van IJVV houdt aan en dat leidt tot het eerste en enige doelpunt van de wedstrijd in de 20e minuut. Een afstandsschot van Marcel Wezenberg verdwijnt enigszins gelukkig en onhoudbaar in de rechterbovenhoek van het doel (1-0). Dat IJVV de stand vijf minuten later niet verdubbelt is te danken aan Jeffrey Groeneveld die een inzet vanuit een corner wederom van de doellijn weet te redden. De enige wapenfeiten die in de 1e helt resten voor S.V. Nieuwleusen zijn een kopbal net over het doel van Rick Jansen en een schot van Martin Jansen uit een vrije trap die goed wordt gestopt door doelman Meuleman.

S.V. Nieuwleusen begint de 2e helft met Richard Knol in de ploeg voor Niels Roffel die het knap lastig had met z'n directe tegenstander. Net als in de 1e helft komt IJVV sterk uit de startblokken en weet een aantal hoekschoppen te forceren. Met enig kunst en vliegwerk weet S.V. Nieuwleusen dit gevaar te bezweren, mede door een goede redding van Jori Koerhuis op een schot van Bertil Schinkel. S.V. Nieuwleusen weet zich onder de druk uit te werken en neemt geleidelijk aan het initiatief over en krijgt een aantal mogelijkheden. Een kopbal van Jeffrey Groeneveld gaat net naast en een door Jeroen Elzinga van de achterlijn teruggetrokken bal wordt door John Brinkman overgeschoten. Het aanvallende spel van S.V. Nieuwleusen leidt wel tot een aantal scherpe counters. De geboden mogelijkheden worden echter niet benut door IJVV of prima gepareerd door Jori Koerhuis. Een kwartier voor tijd wordt Jeroen Elzinga gewisseld voor Douwe Kant en wordt Jeffrey Groeneveld in de spits geposteerd om nog meer druk te zetten. Het slotoffensief leidt bijna tot de gelijkmaker in de 91e minuut. Een schot van Martin Jansen belandt tot teleurstelling van de meegereisde supporters op de paal.

Volgende week speelt S.V. Nieuwleusen thuis om 14.30 uur tegen HTC. Om te voorkomen rode lantaarndrager te worden zal deze wedstrijd in winst moeten worden omgezet.

Bron: Nieuwleusen

'20  1-0  Marcel Wezenberg