IJVV - sv Nieuwleusen 1-0 (1-0)
27 oktober 2007

IJVV heeft de eerste prijs van het seizoen binnen. De IJsselmuidenaren behaalden een moeizame 1-0 zege op Nieuwleusen. Dat leverde IJVV de eerste periodetitel op.

IJVV ging goed van start. Kansen waren er in de beginfase voor Koen Buikema en Mark Wagteveld. Daarna zakte de ploeg wat weg, maar in deze periode viel wel de 1-0. In de 20e minuut draaide Marcel Wezenberg vanaf links naar binnen en krulde de bal prachtig in de rechterhoek. Zes minuten later werd een inzet van Jaap Frank de Velde van de lijn gehaald.

Nieuwleusen groeide in de wedstrijd, maar kon weinig creëren. De grote kansen waren voor IJVV. Een schot van Chiel Buikema ging net over en Berhil Schinkel schoot in kansrijke situatie te slap in.

Na rust werd Nieuwleusen steeds gevaarlijk en ontstond een boeiend voetbalgevecht. IJVV kreeg kansen, maar slaagde er maar niet in om het duel te beslissen. Koen en Chiel Buikema en Mark Wagteveld weigerden de trekker over te halen. Bovendien had IJVV pech dat de scheidsrechter een handsbal van de keeper buiten diens doelgebied over het hoofd zag. Nieuwleusen liet het thuispubliek een aantal keren flink schrikken. Een minuut voor tijd ontsnapte IJVV toen een inzet van Nieuwleusen op de paal belandde.

Gezien de wedstrijd is IJVV zeker de terechte winnaar , volgende week gaat IJVV op bezoek bij de nummer 2 Den Ham . De supportersbus vertrekt om 13.00 vanaf sportpark "Den Uithoek"

Verslag Gerard Meijering www.Brugmedia.nl

Bron: IJVV