Bergentheim-WZC Wapenveld
23 september 2006

Een slap spelend WZC kreeg in Bergentheim de rekening gepresenteerd na ruim 96 minuten voetbal.

Het elftal was in de eerste helft onherkenbaar sinds vorige week, kenmerken waar WZC het van moet hebben is allereerst keihard werken een goede mentaliteit en goed positiespel van dit alles was niets terug te vinden tot aan het rustsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter E. Bosch.

Vanaf de allereerste minuut liet Bergentheim zien wie de baas is op sportpark Moscou, bijna alle duels werden gewonnen en er werd keihard voor gewerkt, niet alles lukte bij de thuisclub, maar de wil was er. Die wil was er bij WZC ook ongetwijfeld maar kwam niet in uitdrukking tijdens de wedstrijd. WZC had op voorsprong moeten komen na een half uur spelen, Ronald Burgmeijer ontfutselde een bal van een verdediger van de thuisclub, kon zo doorlopen naar doelman Karel Pullen, maar de spits besloot tot een lob, deze ging ruim over. Daarvoor kreeg ook Bergentheim mogelijkheden vooral via Eddy Eggengoor, de fysiek sterke aanvaller maakte het de verdediging van WZC knap lastig, zijn 2 kopballen troffen geen doel maar dat was wel een waarschuwing. Zijn derde mogelijkheid net voor de pauze werd wel omgezet naar een doelpunt, een vrije trap vanaf de middellijn bereikt Eggengoor, de spits had/kreeg de ruimte om de bal aan te nemen en uit te halen, doelman Wibo van Dijk van WZC was kansloos, de bal spatte via de onderkant van de lat het doel in 1-0.

Zwijnenberg zal heel wat te vertellen hebben gehad in de rust maar het hielp nog niet direct, uit de allereerste aanval van de thuisclub kwam Jos Kikkert een teentje tekort om de tweede treffer te noteren voor Bergentheim. Pas het laatste kwartier kon WZC meer druk zetten nadat Gert Wim van de Esker en later Erik Stapper werden ingezet, achterin kwam wat meer ruimte maar de buitenspelval werd goed gehanteerd door WZC. Een voorzet van Albert Henk Tessemaker bereikte Erik Stapper in de zestien, hij raakte de bal niet goed waardoor de kans verdween. WZC bleef nu jagen op de gelijkmaker maar kwam in een heel moeilijk situatie toen Marcel Euverman de bal goed inkopte na een goede actie van invaller Marcel Maarten ten Brinke 2-0. De negentig minuten zaten erop maar scheidsrechter Bosch telde ruim 6 minuten bij, in die resterende tijd wist Erik Stapper uit een vrije trap raak te schieten 2-1. De tijd was tekort om een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Bron: WZC Wapenveld

'45  1-0  Eddy Eggengoor