HTC-CSV’28 (1-0) 27-10-2007
27 oktober 2007

Met de zwaar bevochten overwinning op WZC van twee weken geleden op zak en de wetenschap dat het steeds beter begint te lopen aan de kant van HTC werd vol zelfvertrouwen toegeleefd naar de derby tegen stadgenoot en titelpretendent CSV’28. HTC ging dan ook uitstekend van start en was vanaf het eerste fluitsignaal de baas op het veld. Al in de tweede minuut kreeg Michael Ogubai een geweldige mogelijkheid. Een voorzet op maat van Vieleri Justiana werd door Oguba prima gecontroleerd. Vrij voor keeper Smit verdween de bal echter over het doel. CSV was hiermee gewaarschuwd maar konden niet veel inbrengen tegen de dadendrang van HTC. het regende hele en halve kansen aan HTC kant, de beste kansen waren er in de 26e en 32e minuut voor Iljas Baltes na voorbereidend werk van respectievelijk Coen Dunnink en Michael Ogubai. CSV wist hier slechts twee kopballen tegenover te zetten welke éénvoudig door HTC goalie Folkher Langejans konden worden gepakt.

Na de thee pakte HTC de draad weer op en dat resulteerde al snel in de 1-0 voorsprong. Een uitstekende actie van de goed spelende Vieleri Justiana bracht youngster Iljas Baltes vrij voor keeper Peter Smit. Baltes bleef koel en rondde beheerst af, 1-0. Hoewel CSV een poging leek te doen het HTC nog moeilijk te maken bleven de blauw-witten de betere ploeg en hadden opnieuw de betere kans. Het was de ingevallen Mark de Boer die in de 75e minuut de spanning van de wedstrijd had kunnen halen door de bal in het lege doel te schieten. Omdat hij echter met de rug naar het doel stond faalde zijn poging. Het was dezelfde Mark de Boer die CSV de best kans van de wedstrijd gaf in de 90e minuut. Een door hem fout teruggespeelde bal werd opgepikt door CSV spits Jhon Lachenal. Nadat hij HTC keeper Langejans had uitgespeeld schoof hij de bal voorlangs het lege doel!

Gezien het wedstrijdverloop een zeer verdiende overwinning voor HTC.

Bron: HTC

'47  1-0  Iljas Baltes