CSV ’28 verliest van naaste concurrent
13 oktober 2007

CSV ’28 liet zaterdag een mooie kans liggen om de koppositie te verstevigen. Na een gelijkopgaande wedstrijd tegen IJVV, met kansen voor beide ploegen, stapte de ploeg uit IJsselmuiden tenslotte als overwinnaar van het veld (1-2).
De beide ploegen begonnen de wedstrijd wat aftastend, maar het eerste gevaar kwam van IJVV. Met een goede voorzet bereikte aanvoerder Koen Buikema na een kleine 10 minuten de vrijstaande Chiel Buikema, die maar net over de kruising van het doel van Luc Jonker schoot. CSV was daarmee wakker geschud en dat was meteen te merken. Schoten van Raymond Lachenal (mooi vrijgespeeld door Yavuz Özdemir) en Jeroen van Houten misten het doel. Na ruim een kwartier brak Michael Smit door de verdediging van IJVV en had de openingstreffer op zijn schoen. Zijn schot was niet zuiver genoeg en werd ten koste van een hoekschop gered door de keeper van IJVV. Smit had zijn vizier niet bepaald zuiver staan, want toen hij 2 minuten later door Edgar Dolleman werd vrijgespeeld, wist hij weer niet te scoren.
De laatste 10 minuten van de eerste helft waren voor IJVV, dat via Mark Wagteveld een prima kans kreeg. De spits faalde en toen niemand meer aan een doelpunt dacht, stond de verdediging van CSV in de slotminuut te slapen. In een 4 tegen 1 situatie (!) nam niemand het initiatief om IJVV-er Chiel Buikema af te stoppen en de spits mocht zomaar de 0-1 laten aantekenen.
IJVV begon de 2e helft erg daadkrachtig en daar had de achterhoede van CSV, waaruit Pascal Frederiks geblesseerd zijn plaats had afgestaan aan Matthijs Kremer, geen goed antwoord op. Na 2 minuten kreeg IJVV al een open kans die niet benut werd maar de volgende minuut was het wél raak. Met een lange bal werd spits Wezenberg vrij gespeeld en Mikel van de Vegte kon hem niet anders dan ten koste van een overtreding afstoppen. Met een overigens slecht genomen strafschop (recht door het midden), tekende Koen Buikema voor de 0-2. CSV ’28 had nog een half uur om wat aan de stand te doen en gooide alles op de aanval. En met succes. Op rechts leverde Elvin Matuankotta, na goed doorzetten, een prima voorzet af op Michael Smit die binnen de beruchte lijnen onderuit gehaald werd. Matuankotta benutte de strafschop feilloos (1-2). Daarna ontspon zich een felle wedstrijd en scheidsrechter Salverda, die de wedstrijd goed aanvoelde, moest wat meer optreden. Maar verder dan een bal op de paal uit een gigantische scimmage, een paar minuten voor het einde van het duel, kwam CSV echter niet en moest door deze dure nederlaag de koppositie weer afstaan aan de bezoekers uit IJsselmuiden.
CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:
luc jonker
Achter: Jeroen Broekroelofs, Pascal Frederiks (46. Matthijs Kremer), Edgar Dolleman
en Mikel v.d. Vegte (55. Gerben Nagel)
Midden: Yavuz Özdemir, Jeroen van Houten en Roger Knoops.
Voor: Raymond Lachenal, Elvin Matuankotta en Michael Smit.

Bron: CSV

'44  0-1  Chiel Buikema