WZC-HTC (0-1) 13-10-2007
13 oktober 2007

Dat een gezellig feest, aan de vooravond van een belangrijke competitiewedstrijd, niet altijd nadelig hoeft uit te pakken bewees HTC. Na het huwelijksfeest van aanvoerder Raymond Hooiveld, afgelopen vrijdag, werden de ruggen voor de wedstrijd tegen het stugge WZC gerecht. Dat het goed uit zou pakken leek er echter in de eerste helft niet echt op. Het was WZC dat de betere kansen kreeg. Al in de 8e minuut omzeilden de Wapenvelders de buitenspelval en gingen Arjan Eikelboom en GertWim van den Esker alleen op HTC doelman Folkher Langejans af. Deze bleek echter een onneembare horde voor de WZC aanvallers. In de 13e minuut schoot dezelfde Arjan Eikelboom uit een corner op de paal, weer was het lot HTC goed gezind. Een minuut later was er de eerste kans voor HTC. Een schot van Coen Dunnink werd goed gered door Wibo van Dijk. De beweegelijke WZC aanvallers waren een voortdurende plaag voor de HTC defensie, maar het waren de Zwollenaren die in de 30e minuut een voorsprong namen. Iljas Baltes bracht de bal voor het doel, waarna Mark de Boer simpel kon intikken.

In de tweede helft werd Edwin Eikenaar door trainer Henri Brink gewisseld voor Michael Schilling. Hierdoor kregen de Zwollenaren meer grip op de gevaarlijke GertWim van den Esker en werd de angel uit de Wapenveldse aanval gehaald. HTC kwam steeds beter in de wedstrijd en gaven nagenoeg niets meer weg. Het veldoverwicht werd echter niet uitgedrukt in kansen voor de blauw-witte (voor de gelegenheid Oranje-Zwarte) formatie van Henri Brink. De beste kans was er in de 55e minuut nog voor Michael Ogubai, keeper van Dijk bracht echter redding. Ook HTC doelman Langejans moest nog één maal handelend optreden. Peter Kersing schoot echter te slap in.

Voor HTC een prettige maar ietwat geflatteerde overwinning was het gevolg.

Bron: HTC

'30  0-1  Mark de Boer