CSV '28 wint in Lemele
6 oktober 2007

Wie CSV ’28 deze middag aan de gang zag, herkende geen moment de ploeg, die zich vorige week zo machteloos door Den Ham naar de slachtbank liet leiden.
De ploeg speelde vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Assink dwingend, en met de nodige inzet, en legde met goed veldspel aan de SC Lemele zijn wil op. Zo moest in de eerste tien minuten de keeper van Lemele al drie keer handelend optreden om een CSV-doelpunt te voorkomen. Maar daarna kreeg ook Lemele via spits Harry Warmelink achter elkaar zomaar twee kansen, die beide onbenut bleven. In de 18e minuut viel het eerste doelpunt van de wedstrijd. Matuankotta bracht de bal op en speelde Roger Knoops aan en uit diens voorzet wist Michael Smit de 0-1 binnen te koppen.
CSV ’28 bleef de betere ploeg en SC Lemele was niet bij machte om het CSV moeilijk te maken. CSV kreeg in die fase van de wedstrijd veel ruimte en combineerde dan ook naar hartelust. De solide spelende Jeroen Broekroelofs trok verschillende keren mee naar voren om met zijn lengte gevaar te stichten bij hoekschoppen van CSV, maar doelman te Winkel wist voor zijn ploeg erger te voorkomen.
Trainer Bert Hendriks wilde voor Lemele de bakens verzetten door verdediger Arjan Lammerink in de 38e minuut te vervangen door aanvaller Arnold Struik, maar het liep heel anders. Met nog 5 minuten te gaan, moest keeper te Winkel voor de tweede keer capituleren, maar dat was beslist geen schande. Elvin Matuankotta mocht op links vanaf de middenlijn de bal opbrengen. Hij trok daarbij naar binnen en krulde met rechts de bal op een bijzonder fraaie manier om de doelman van Lemele heen (0-2). In de blessuretijd van de eerste helft was CSV ‘28 nog dicht bij een derde doelpunt toen Smit de bal voorzette en Raymond Lachenal de bal doorkopte naar Özdemir, die maar net overschoot.
SC Lemele begon de tweede helft met een sterk offensief en kreeg ook kansen. Arjen Stoeten schoot voor Lemele maar net naast het doel van Luc Jonker en CSV moest alle zeilen vervolgens alle zeilen bijzetten, toen het ten koste van een paar hoekschoppen, verschillende aanvallen afweerde. Ook zat het Lemele in die fase beslist niet mee. Eerst, toen de scheidsrechter een vrije kans voor spits Peter Talen affloot wegens vermeend buitenspel en vervolgens, toen in de tegenstoot verdediger Mark Dubbink de bal te zacht op zijn keeper terugspeelde. Michael Smit liep goed door en scheidsrechter Assink legde na een overtreding van de keeper op Smit, de bal terecht op de stip. Matuankotta, die een vermoeide indruk maakte, kon met een beheerst genomen strafschop zijn tweede doelpunt van deze middag laten noteren (0-3).
Toen aanvoerder Steven Warmelink van Lemele daarna wegens praten een tweede gele kaart kreeg, was de wedstrijd helemaal gedaan. CSV ’28 kreeg de nodige ruimte, vooral via de prima spelende Mikel van der Vegte. Het combineerde ook naar hartelust, maar wist zich met de mogelijkheden geen raad. En zo kon het gebeuren dat de stand niet meer veranderde. Omdat de naaste concurrenten van CSV allemaal verloren, werd de ploeg van trainer Bauke Pot weer lijstaanvoerder.
CSV ’28 speelde in de opstelling:
Doel: Luc Jonker.
Achter: Matthijs Kremer (80. Mayken Stolte), Jeroen Broekroelofs, Edgar Dolleman en Mikel van der vegte
Middenveld: Yavuz Özdemir, Jeroen van Houten en Roger Knoops.
Aanval: Raymond Lachenal, Elvin Matuankotta (73. Gerben Nagel) en Michael Smit (78. Tjaard Prins).

Bron: CSV

'18  0-1  Elvin Matuankotta