V.V.Avereest heerst in derby tegen SCD’85 0-2 (0-0)
6 oktober 2007

Het wordt moeilijk als moeder een dag na de wedstrijd jarig is, om je mond te houden en niet over voetbal te kunnen spreken als je Marcel Beumer heet en trainer van Avereest bent.
Ook zal zijn grotere broer Ton Beumer van de verjaardagspartij aanwezig zijn die een dag tevoren tegen Avereest moest spelen in de competitie 3e klas C.
Wat zou je zeggen dat je, je grotere broer, een voetballes hebt gegeven en met 3 punten op zak terug keert naar Balkbrug.
De eerste helft was het moeilijk door de defensie van SCD te breken toch bleef Avereest druk uitoefenen op het doel van SCD.
De ruststand bleef dan ook zoals het was begonnen.
Ton Beumer bracht twee wissels in om iets meer druk te zetten op Avereest doch dat bleef ook de tweede helft uit.
Het Avereester publiek genoot van het spel van hun favorieten door het vele balbezit.
Een kansje liet SCD onbenut wat betekende dat de moegestreden thuisploeg steeds meer in het offensief werd gedreven.
In de 83e minuut moest scheidsrechter Baars uit Borne het duel stilleggen omdat de thuisploeg even met 12 man speelde.
De 12e man (kind) werd door Richard Tempelman van het veld gedragen en aan zijn vrouw overhandigd zodat het spel verder kon gaan.
Marcel Beumer bracht in de tweede helft twee wissels in, Egwin Wever en Lennart Hazekamp voor respectievelijk Dave van de Berk en Kris Wessels.
In de 88e minuut was het eindelijk raak, Erik Mostert zette zijn ploeg met een zeer fraai lobje doelman Wilfred Hiddink op het verkeerde been wat een minuut later Egwin Wever ook deed middels een penalty en de eindstand op 0-2 bracht.
Volgende week ontmoet Avereest in een uitwedstrijd Gramsbergen.

Jacques van der Linde.

Bron: Avereest