Gramsbergen-HTC (2-1) 29-09-2007
29 september 2007

Op een zeer zwaar bespeelbaar veld moesten de Zwollenaren aantreden tegen een erg sterk gemotiveerd Gramsbergen. Omdat deze ploeg behoorlijk beperkt is in technische mogelijkheden dient het van andere middelen gebruik te maken om een wedstrijd te winnen. Toch waren de eerste mogelijkheden voor de gasten uit Zwolle. Al bijna vanaf de aftrap was er de eerste kans voor HTC. Een voorzet van Vieleri Justiana wist Coen Dunnink echter niet de juiste richting mee te geven. Enkele minuten later was het opnieuw Justiana die de bal uitstekend voorkreeg, opnieuw wisten de HTC aanvallers er niet voldoende mee te doen.

Zoals zo vaak als er kansen worden gemist komt de onderliggende partij dan op een voorsprong. Een voorzet van Erwin Wilpshaar belande op het hoofd van HTC verdediger Stefan Meijerink, waarna deze de bal hoogst ongelukkig achter zijn eigen keeper deed belanden. HTC kreeg hierdoor een behoorlijke tik te verwerken maar toonde veerkracht. In de 24e minuut werd een terugspeelbal van Arjan Keuken als foutief beoordeeld, de vrije trap werd door Marco Tatje in tweede instantie benut, 1-1.

Het probleem van HTC was deze middag gelegen op het middenveld, de scherpte ontbrak en er werd te ver van de eigen man af gespeeld. Hierdoor kreeg de tegenstander het idee dat er wat te halen viel. Tot echte kansen leidde dat echter nauwelijks. HTC was in de tweede helft nog twee maal gevaarlijk. Linkerspits Mark de Boer viel kort na rust in, na een langdurige blessureperiode, en stichtte wat gevaar. Hij leverde een paar goede voorzetten af en er ging zo af en toe dreiging uit van zijn acties, maar het gebrek aan wedstrijdritme was hem nog aan te zien.

In een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende hadden de gastheren dan toch het laatste woord. Het was Jacob Withaar die in de 92e minuut volledig vrij verscheen voor HTC goalie Folkher Langejans en zijn ploeg de drie punten bezorgde, een verslagen HTC achter latent.

9e 1-0 Stefan Meijerink (e.d.)
24e 1-1 Marco Tatje
92e 2-1 Jacob Withaar