Een zwalkend WZC verloor in en tegen Den Ham met 3-0
22 september 2007

Over de eerste helft kunnen we kort zijn, zowel Den Ham en WZC bakten er niets van, WZC kon aanvallend helemaal niets uitrichten en verdedigend liet het tot 2 keer toe een steekje vallen net voor rust dat bracht de thuisclub op een riante 2-0 voorsprong.

De tweede helft moest trainer Zwijnenberg al snel Oguz Sener brengen voor de geblesseerde Erwin Fiks, hoewel het meer stootkracht had in de voorhoede kon ook Sener het elftal niet aan voetballen krijgen. In de counter was Den ham veel gevaarlijker, uit een daarvan kon Jorrit Slotman ongehinderd de 3-0 binnen koppen. Daarmee was de wedstrijd gelopen en moest de defensie en doelman Wibo van Dijk nog volop aan de bak om erger te voorkomen, slechts 1 keer wist WZC gevaarlijk te worden door een schot van Erik van Dijk, doelman William Jocobs kon er nog net een handje tegen aan krijgen. Nee WZC zit duidelijk in een fase dat het niet loopt, de linies voetballen veel te ver uiteen, aanvallend kunnen de middenvelders de spitsen niet ondersteunen en als het als niet loopt lijkt het of de werklust ook minder aanwezig is, maar dit alles zal wel te maken hebben met zelfvertrouwen. Het is duidelijk dat dit op dit moment niet aanwezig is, de enigste remedie is hard werken dan komt het succes ook wel weer.

Door de jury die het moeilijk had is Gerrrit Bosman uitgeroepen tot Man of the Match.

Bron: WZC Wapenveld

'37  1-0  Tim Nijzink