Avereest onderuit tegen HTC
22 september 2007

In een ongelukkige wedstrijd heeft Avereest punten laten liggen in Zwolle. De wedstrijd was amper 5 minuten oud toen door een foute inspeelpass van achteruit er een scrimmage ontstond voor het doel van Avereest. De spits van HTC kreeg met geluk de bal in zijn voeten gespeeld en maakte geen fout hetgeen al direct de 1-0 opleverde. Avereest kon zich niet in de wedstrijd spelen en kwam in de eerste helft niet verder dan een afstandschot van Marcel Baas die door een lob van Egwin Wever in kansrijke positie gebracht werd. HTC zette hier ook niet veel tegenover alhoewel men wel een uitgelezen kans had om op 2-0 te komen. Een counter eindigde met een schot van dichtbij welke van de lijn gehaald werd door verdediger Frank Seinen. De 2de helft begon zo als de eerste helft geëindigd was, Avereest voetbalde moeizaam ondanks het vlakke kunstgras en HTC counterde wanneer de mogelijkheid daar was. Het leverde wat kansen op voor met name HTC waarbij keeper Jan Westerman zijn onbesproken vakkundigheid toonde. 10 minuten voor tijd kreeg Avereest de kans om op gelijke hoogte te komen. De goed ingevallen Jan Fictorie gaf Egwin Wever de mogelijkheid maar i.p.v. af te werken op doel ging de bal opzij en was het gevaar geweken. Avereest drong goed aan en ging duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. Helaas voor de Balkbruggers wist HTC 5 minuten later middels een counter de score uit te breidden. Het werd nog zuurder toen in de 90ste minuut via een verkeerd uitgevoerde ingooi HTC spits Coen Dunnink in stelling gebracht werd, alleen voor keeper Westerman haalde hij definitief de trekker over en bracht hij de eindstand van 3-0 op het bord.
Avereest zal volgende week thuis tegen KHC alles moeten geven om de aansluiting met de middenmoot te behouden.

Bron: Avereest

1-0  Balthazar Gijzen