Hatto Heim – Wijthmen
23 september 2006

Dankzij een zwaarbevochten overwinning op Wijthmen staat Hatto Heim na vier wedstrijden gedeeld aan kop in de 3e klasse C. Pas enkele minuten voor tijd besliste Marcel van Loo de wedstrijd door op fraaie wijze de 4-3 te maken. Gezien de krachtsverhouding had Hatto Heim veel makkelijker moeten winnen.

Ondanks de overwinning op Bergentheim vorige week, startte Hatto Heim wederom met een aantal wijzigingen. Voor de van een ziekte herstelde Bertwin Kroes was weer een plaats ingeruimd op het middenveld, net als voor Roy van Munster die voor de verdedigende balans moest zorgen. Dit ging ten koste van Erik Schroten en Willard Bredewold. Edwin Oosting begon weer als linksback in plaats van Robert Bril.
Net als in de vorige wedstrijden stond Hatto Heim scherp aan de aftrap. Binnen een minuut was het al raak na een vloeiende aanval. Jurgen van der Weerd zette vanaf rechts voor, waarna de bal via een kluts op de paal belandde. In de rebound kon Maarten Teuben simpel zijn eerste seizoenstreffer binnen schieten.
Hierna werd al snel duidelijk dat Hatto Heim met weinig minder dan drie punten genoegen moest gaan nemen tegen Wijthmen. Het spel van de bezoekers was volledig afgestemd op de fysiek sterke spits, die bovendien over een goede techniek beschikt. Op het middenveld van de bezoekers liep echter veel minder kwaliteit rond dan bij Hatto Heim. Ook de defensie van de gepromoveerde ploeg had veel moeite met de voorhoede van de geelblauwen. De ene na de andere grote kans werd echter om zeep geholpen. Van Loo was ongelukkig bij enkele kopkansen, terwijl Jurgen van der Weerd na een weergaloze actie het zijnet trof. Bij de eerste de beste counter waren de Wijthmeners wel trefzeker. Een overtreding op Oosting werd niet bestraft, waarna een buitenspeler koelbloeding voor de gelijkmaker zorgde.
Hatto Heim schrok even van dit doelpunt, maar pakte langzaam de draad weer op. Toch was het bij rust nog steeds 1-1, hoewel het wachten was op het moment dat afstand genomen zou worden.
Toen dit ook in de tweede helft uit bleef, ondanks vele kansen, greep trainer Langevoord in. Hij bracht Arnoud Teuben voor Jurgen van der Weerd en Henri Bruins voor Edwin Oosting. De ontgoocheling was groot toen Wijtmen kort hierna zelfs op voorsprong kwam. Hun tweede kans van de wedstrijd werd ook beheerst afgemaakt.
Uiteindelijk kon Wijthmen zich niet meer verweren tegen de opgevoerde druk van Hatto Heim. Maarten Teuben stuurde Arnoud Teuben weg, die na een mooie actie in de korte hoek voor de gelijkmaker zorgde. Even later stond Maarten Teuben ook aan de basis van de 3-2. Bij de achterlijn behield hij het overzicht en legde de bal af op de inkomende Marcel van Loo. Van Loo plaatste de bal beheerst in de linkerhoek en de wedstrijd leek eindelijk beslist.
Niettemin bleven de bezoekers in een punt geloven en Hatto Heim kreeg naar een aaneenschakeling van fouten het deksel op de neus. Na Van Raalte te snel af te zijn zette een buitenspeler voor. Keeper Bloemert zat mis, waarna de bal op de arm van Henri Bruins terecht kwam. De toegekende strafschop werd nog knap gestopt door Bloemert, maar dezelfde speler kon in de rebound wel voor de gelijkmaker zorgen.
Hatto Heim toonde na deze tegenslag karakter en probeerde om in de laatste minuten toch nog een overwinning uit het vuur te slepen. Na een prachtige actie van Marcel van Loo kreeg de thuisploeg uiteindelijk toch nog wat het wel degelijk dik verdiende. Na drie man het bos in te sturen verraste Van Loo de doelman met een schot in de korte hoek. Wijthmen kreeg vervolgens nog één grote kans, maar ditmaal zat het Hatto Heim achterin wel mee.
De opstelling: Frank Bloemert; Maurice van Raalte, Edwin Otten, Paul-Sietse van der Kolk, Edwin Oosting (65, Henri Bruins); Marcel van Loo, Bertwin Kroes, Roy van Munster (80, Willard Bredewold); Jurgen van der Weerd (58, Arnoud Teuben), Maarten Teuben en Erik van ’t Ende.

Bron: Hatto Heim

0-1  Maarten Teuben