KHC-HTC (3-1) 15-09-2007
15 september 2007

Na de overwinning van vorige week bij SCD stond de twee uitwedstrijd op rij op het programma voor HTC. KHC was de tegenstander.

HTC begon zeer sterk aan de wedstrijd en gaf voor rust geen kansen weg. De Zwollenaren namen in de 14e minuut een zeer verdiende voorsprong. Het was jongeling Iljas Baltes die twee tegenstanders uitspeelde en de bal vanaf de rand van het strafschopgebied achter keeper Mulder schoor, 0-1. In de 17e minuut ontstond voor KHC de enige mogelijkheid voor rust. Een corner van Palland werd door Sabono ingeschoten. Met een uitstekende reflex bleef keeper Folkher Langejans baas over de situatie. In de 25e minuut had HTC de wedstrijd al in het slot kunnen gooien. HTC spits Coen Dunnink wist oog in oog met keeper Mulder de bal niet in het doel te krijgen. Korte tijd later kegelde Edwin Eikenaar de bal op de paal uit een vrije trap. Vlak voor rust sloeg de vlam in de pan. Na een opstootje tussen Silly Diluru van HTC en Palland van KHC mengde ook het KHC publiek zich in de zaak bij het verlaten van het veld na het rustsignaal.

De deels jonge ploeg van HTC leek hierdoor na de rust geïmponeerd te zijn en hiervan profiteerde KHC direct na de aftrap. Slecht uitverdedigen aan Zwolse zijde bracht de bal bij Overdijk die in de 46e minuut de 1-1 liet aantekenen. Vier minuten later veroorzaakte Edwin Eikenaar, in de ogen van leidsman Michel een strafschop, Abma zorgde voor de 2-1. Toen KHC uit een counter via van Ooyen in de 55e minuut de 3-1 binnenschoot was het een gelopen koers. Een zege voor KHC in een slechte wedstrijd, die eigenlijk geen winnaar verdiende, was een feit.

Net als vorige week, tegen SCD, was er ook nu weer sprake van een verval tussen de eerste en de tweede helft aan Zwolse zijde. Aan trainer Henri Brink en zijn assistent Sander Borgardijn de taak om dit verval er de komende tijd uit te sleutelen.

14e minuut: 0-1 Iljas Baltes
46e minuut: 1-1 Overdijk