Dik verdiende zege voor KHC
1 september 2007

KHC maakte vandaag een eind aan de gewoonte om de competitie met een nederlaag te beginnen. Het was allemaal nog niet sprankelend vanmiddag, maar het matig spelende Lemele werd overklast vanmiddag. KHC was duidelijk de betere ploeg en de 1e kans was er al in de 6e minuut, maar Revelino Sabono miste. In de 11e minuut mocht hij doorgaan op randje buitenspel en scoorde fraai 1-0. KHC had in die fase de score moeten opvoeren want Lemele speelde onzorgvuldig en slordig. Met name op het middenveld voetbalde KHC sterk vanmiddag, dat kwam met name door de prima spelende Henry van Wijhe en Jeroen van Overdijk. De 2-0 kwam er in de 37e minuut en wederom van de voeten van Revelino Sabono. In de slotfase van de 1e helft nog wat irritatie want beide team’s liepen tegen wat onnodige gele kaarten op. KHC begon de 2e helft te nonchalant en Lemele kreeg zowaar wat kansjes op de aansluit treffer. Marcel hup maakte een eind aan die illusie want hij kopte fraai de 3-0 binnen in de 53e minuut. KHC kan daarna de bal rond spelen, en het was nieuweling Ruben Palland die door mocht gaan ondanks een vlagsignaal van de ass scheidsrechter van Lemele. Hij scoorde behendig de 4-0 in de 75e minuut. Lemele scoorde nog wel een keer tegen, maar het was de jeugdige Eric Post die het doelpunt van het jaar maakte door op aangeven de bal in een keer op de pantoffel nam en de bal boven in de kruising joeg.

Resumerend een dik verdiende overwinning voor de blauw-witten in een niet altijd sprankelende wedstrijd. Volgende week de derby tegen IJVV uit IJsselmuiden, een titelkandidaat. Het wist de 1e wedstrijd ook te winnen en nog wel bij HTC, een waarschuwing voor onderschatting is dan ook op zijn plaats.

De prima leidende jeugdige arbiter van dienst Vrijhof uit Ermelo gaf 6 waarschuwingen, eerlijk verdeeld over beide partijen.

Man van de wedstrijd.
Revelino Sabono