KHC verliest van prima counterend IJVV
8 september 2007

De wedstrijd begon voor een aantal KHC-ers dramatisch. Al in de 1e minuut kon Henry van Wijhe zijn man niet houden, en de voorzet werd door iedereen gemist behalve een aanvaller van IJVV 1-0. De 2-0 kwam er al in de 13e minuut, wederom wist de Kamper defensie geen raad met de snelle counter. Men dacht nog wel even aan buitenspel, maar arbiter Roza wees dit resoluut van de hand en negeerde de kamper ass. scheidsrechter. KHC kwam zowaar terug in de wedstrijd. Een prima genomen vrije schop van Michel Maurer belande boven in de linkerkruising. Maar IJVV was vanmiddag een listige ploeg, een wederom snel uitgevoerde counter bracht de stand op 3-1. De spanning kwam nog wel weer even terug omdat een uitblinkende Marcel Hup er net voor rust nog 3-2 van maakte door de bal fraai in te koppen. Na de thee was het alleen IJVV dat goed voetbalde, KHC bakte er niets meer van. IJVV liep uit naar 5-2, en het was wederom verdediger Marcel Hup die de 5-3 eindstand op de borden bracht.

Resumerend KHC voetbalde niet goed vanmiddag, teveel balverlies en met name de verdediging was niet op orde. Ook de aanvallers lieten zich te weinig gelden vanmiddag. Arbiter Roza uit Wageningen hield de wedstrijd kort, en gezien de strijd was dat verstandig. Jammer was het dat hij speler Bertrick Timmerman van IJVV een 2e gele kaart voorhield ( dus rood).

Volgende week de thuiswedstrijd tegen de Holtenbroek Tuinders Combinatie uit Zwolle. Een tegenstander waar we een sportief appeltje mee hebben te schillen want we gingen vorig jaar lelijk onderuit in Zwolle.

Man van de wedstrijd.
Marcel Hup