VV Avereest maakt korte metten met SC Lemele
8 september 2007

VV Avereest heeft in zijn 2de competitiewedstrijd de draad opgepakt. Werd er vorige week door een doelpunt ver in blessuretijd verloren van Den Ham, nu was er een duidelijk overwicht voor Avereest. Het eerste kansje was nog voor Lemele daarna was het enkel en alleen Avereest wat de klok sloeg. Het duurde tot de 18de minuut voordat de Balkbruggers voor het eerst konden juichen. Een strakke corner van Egwin Wever bereikte Frank Seinen die de bal goed binnen schoot. Binnen 5 minuten was het weer raak, Jan Fictorie maakte gebruik van een enorme blunder van de Lemele doelman die de bal zo inleverde bij de vrijstaande Fictorie. De tweede helft liet hetzelfde beeld zien, Lemele kwam er niet uit en bleef onder druk staan van een enthousiast en fanatiek Avereest. Een van de uitblinkers, Richard Seinen, toonde zijn klasse door een tegenstander op de rand van de avereester 16 meter de bal afhandig te maken, 2 man uit te spelen en een splijtende pass op Erik Mostert te geven. Mostert liep op zijn beurt liep zijn de Lemeler defensie er uit en maakte voor de keeper geen fout hetgeen 0-3 betekende. Lemele kwam in de hele 2de helft niet verder dan één of twee speldenprikken terwijl Avereest middels kansen voor Jan Fictorie en Egwin Wever vergat de score nog verder uit te bouwen.

Volgende week zal Avereest een tegenstander van een heel ander kaliber treffen, degradant IJVV. IJVV is het afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 2de klasse en speelt voor het eerst in 25 jaar in de 3de klasse. Tot nu toe wist IJVV als enige zijn 2 wedstrijden om te zetten in winst. Kortom een mooie affiche waarbij weer veel supporters verwacht worden.

18 min. Frank Seinen 0-1
23 min. Jan Fictorie 0-2