HTC-IJVV (0-1)
1 september 2007

60e minuut: 0-1 van Olst

HTC begon goed en geconcentreerd aan de wedstrijd en hadden in de 8e minuut een mogelijkheid. Michael Ogubai zag zijn kopbal echter door Jaap Frank de Velde tot corner worden gewerkt. IJVV kwam nu wat beter in de wedstrijd en trok het initiatief naar zich toe zonder echt gevaar te kunnen stichten.

Voor dit gevaar zorgde scheidsrechter Vos in de 26e minuut wel. Hij interpreteerde een volledig verkeerd geraakte bal van Raymond Hooiveld om onbegrijpelijke reden als terugspeelbal. Hiermee IJVV de beste kans van de eerste helft gunnend. Marcel Weezenberg wist keeper Langejans echter niet te passeren. HTC kreeg vanaf dit moment steeds meer grip op de wedstrijd maar ook zij wisten zich geen echt grote kansen te creëren.

Na de thee ging HTC op jacht naar de openingstreffer en werd er bij vlagen zeer verzorgd voetbal gespeeld. In de 1e minuut na rust was het keeper Meuleman die redding bracht op een uitstekende vrije trap van Edwin Eikenaar. De door de keeper in het veld geslagen bal werd echter niet door een HTC spits opgepikt en ingeschoten, zodat de IJVV defensie opruiming kon houden. HTC bleef naarstig op zoek naar het doelpunt. Zoals zo vaak in het voetbal was het IJVV dat een voorsprong nam. In de 60e minuut bezorgde Chiel Buikema de bal bij Jaap van Olst die Folkher Langejans met een schuiver passeerde, 0-1.

In de resterende tijd was het HTC dat de aanvallende impulsen had, terwijl IJVV loerde op de counter. Een aantal keren werd er ook gecounterd. De uitvoering was echter niet voldoende om de 0-2 te laten aantekenen, zodat de spanning in de wedstrijd aanwezig bleef.

Ook het inbrengen van Mark Loo, Hans Sandink en debuterend A1-speler Iljas Baltes bracht geen verandering meer in de score zodat HTC een onverdiende nederlaag moest slikken.

Bron: sv HTC

'60  0-1  Jaap van Olst