Overwinning en berusting bij Den Ham
28 april 2007

Den Ham deed vannmiddag wat het zelf moest doen om aanspraak te kunnen blijven maken op de titel in de 3e klasse C. Zelf won Den Ham met een prima 3-2 stand van HTC. Omdat Hatto Heim echter geen fout maakte in de wedstijd tegen Lemele, rest er voor Den Ham niets anders dan de nakompetitie.

De wedstrijd in Den Ham was er één van de betere van dit seizoen. Den Ham begon sterk en had in de eerste tien minuten enkele kansjes via o.a. Tim Nijzink met een vrije trap en Robin Bergins met een kopbal. Doelman Langejans pareerde echer voor het oog van de talrijke
toeschouwers en hield zijn doel schoon. In de 13e minuut maakte Michel Smit een overtreding op plm. 20 meter van het doel van Den Ham. Michael Wolf knalde met links dwars door de muur en gaf doelman Jacobs van Den Ham het nakijken. Den Ham was aangeslagen en helemaal toe in de volgende minuut balverlies van Den Ham op het middenveld werd afgestraft door Coen Dunnink die tussen twee verdedigers van Den Ham door de 0-2 binnenschoot. Het werd akelig stil op de Rohorst. De opgestelde discotheek zweeg in alle talen en het publiek wist ook niet meer waar het aan toe was.
Den Ham probeerde in het vervolg van de eertse helft orde op zaken te stellen, terwijl HTC al begon met tijdrekken.
De wedstrijd stond onder leiding van mevrouw Bakker uit Ermelo die deze middag een prima wedstrijd floot. Slechts één keer moest ze een gele kaart trekken, voor de rest geen enkel probleem in deze partij.
Den Ham bleef aandringen. Kansjes voor Gerdo Kuiper en een vrije trap voor Tim Nijzink hadden geen effect. In de 35e minuut was het echter wel raak. Uit wederom een vrij trap vanaf zo’n 20 meter wist Tim Nijzink te scoren. Den Ham rook bloed en in de 36e minuut was het Gerjan Blekkenhorst die de meer dan verdiende gelijkmaker liet aantekenen. De rust werd dan ook bereikt met een 2-2 stand. In de rust bleek ook dat Hatto Heim slechts met 0-1 aan de leiding ging in Lemele, dus alle kansen nog aanwezig, ook voor Den Ham.
Pal na rust liet de achterhoede van HTC een steek vallen door de opgekomen Jeroen de Groot niet op te vangen. Jeroen kwam vanaf de middenlijn en werd keurig in de voet aangespeeld. Op zijn afstandschot moest vervolgens doelman Langejans het antwoord schuldig blijven. 3-2 voor Den Ham.
In het verdere van de partij had Den Ham duidelijk het betere van het spel. Gerdo Kuiper knalde nog een keer op de paal, Robin Bergins gaf nog een lob vanaf de middenlijn op het verlaten doel, Gerjan Blekkenhorst probeerde zelf te scoren –waar afspelen verstandiger was geweest, alle pogingen van Den Ham brachten geen verandering meer in de stand.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechten Bakker bleek al snel dat Hatto Heim toch had gewonnen van Lemele. Den Ham is nu aangewezen op de nakompetitie waarin het volgende week in en tegen Eibergen de degens moet kruisen met de plaatstelijke sportclub Eibergen.
Op dinsdag 8 mei volgt de return in Den Ham.
De mannen van trainer Jonkman moeten dus voor hooguit 5 wedstrijden nog weer de accu opladen. Hoewel Den Ham de laatste jaren geen gelukkige uitslagen kende in de nakompetitie laat het spel van de laatste weken echter duidelijk reden tot optimisme.

Bron: Den Ham

'13  0-1  Michael Wolf