WZC Wapenveld - ASC '62 1 - 1
21 april 2007

Het is WZC niet gelukt om de laatste thuiswedstrijd winnend af te sluiten. De gasten kwamen in de slotfase nog langszij en mogen daarbij nog hopen op handhaving.

De eerste helft was nog naar net goed op gang, of de wedstrijd werd onderbroken door de scheidsrechter Middelman, hijzelf moest met een blessure de wedstrijd staken. Na enig zoekwerk werd de Hr. J. Wildeboer bereid gevonden om de wedstrijd te hervatten.

De gasten waren de eerste 45 minuten feller aan de bal, echte kansen kwamen er niet uit vort, al moest doelman Van Dijk gestrekt naar de hoek na een inzet van Onno Tammeling. WZC kon amper gevaarlijk worden in de zestienmeter van de gasten, dat lukte alleen Albert Henk Tessemaker die vanuit een moeilijke hoek de paal schampte. Verder valt er niet te zeggen over de eerste 45 minuten.

Trainer Zwijnenberg was zeker niet tevreden over de inzet van het team, hij wisselde Leon Spakman voor Erwin Fiks en dat bracht meer voetballend vermogen in het elftal. Een hoofdrol was ook weggelegd voor scheidsrechter Wildeboer, naarmate er meer spanning op de wedstrijd begon te komen, was het goed te zien dat hij dit niveau niet was gewend, te pas en te onpas werden spelers teruggefloten na vermeend buitenspel. Ook ASC protesteerde hevig toen een vrije trap rechtstreeks werd ingeschoten, op advies van de grensrechter werd de treffer alsnog afgekeurd. Na een klein uur voetballen kreeg WZC de voorsprong, eerst werd nog een inzet van Erwin Fiks van de lijn gehaald, maar de aanval die daarop volgde was het toch raak voor WZC. Rene Bredenhoff kon opstomen aan de rechterflank, zijn voorzet werd met een fraaie omhaal tot doelpunt gebombardeerd door Ronald Burgmeijer 1-0. WZC kreeg meer kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien maar doelman Roebers van ASC was een sta in de weg. Naarmate de wedstrijd vorderde nam ASC ook meer risico, dat werd uitbetaald in de 87e minuut, een hoekschop die scherp werd ingedraaid, uit de daaruit voortkomende scrimmage verdween de bal achter doelman Wibo van Dijk 1-1. De gasten wilden meer maar het was WZC die in de allerlaatste speelminuut nog een goede kans kreeg door Albert Henk Tessemaker, hij werd knap vrijgespeeld in de zestienmeter, zijn uithaal kwam op de voeten van Roebers en daarmee ging de laatste kans in rook op. Precies na 90 minuten maakte scheidsrechter Wildeboer ondanks hevige protesten van beide kanten er een einde aan.

Bron:

1-0  Ronald Burgmeijer