S.V. Nieuwleusen toont karakter met 10 man
21 april 2007

Zaterdagmiddag moest S.V. Nieuwleusen aantreden in en tegen Bergentheim. Beide ploegen hadden alleen wat aan winst. Bergentheim toonde aan te willen winnen en won bijna elk duel door er stevig in te kleunen. Al in de beginfase krijgt Bergentheim een prima kans om op 1-0 te komen, maar de bal gaat gelukkig net naast. In de 7e minuut is het al wel raak een prima voorzet wordt door de spits prima binnengekopt: 1-0. Na een half uur spelen reageert Martin Jansen zich af op een speler van Bergentheim nadat hij flink werd aangepakt. De scheidsrechter geeft slechts geel, maar Martin voegt hem nog wat minder vriendelijke woorden toe en de scheids is hiervan niet gediend. Weer geel, dus rood.

Direct hierna is het Bergentheim dat op een 2-0 voorsprong komt, doordat keeper Jori Koerhuis de diepe bal niet goed inschat en de spits de bal eenvoudig over hem heen kan lobben. Op slag van rust is het opnieuw raak, nu wordt een voorzet vanaf rechts goed ingekopt 3-0. Een aantal trouwe supporters houdt het voor gezien en gaat bij HHC kijken, hiervan zullen ze wel spijt hebben gehad, want Nieuwleusen ondergaat een ware metamorfose in de rust. Jos Bruggeman en Arjan Visscher komen het elftal versterken en dit heeft succes. Direct na rust mag Tom Odink een vrije trap nemen die via een verdediger achter de keeper verdwijnt: 3-1.

Met nog een kwartier te spelen krijgt Jos Bruggeman een vrije kopkans, maar hij kopt naast. Direct hierna krijgt Arjan Visscher een afgevallen bal voor zijn voeten en schuift beheerst de 3-2 binnen. Een paar minuten voor tijd lijkt Bergentheim de wedstrijd te beslissen, aanvoerder Slot schiet beheerst de 4-2 binnen. Vanaf de aftrap soleert Arjan Visscher door de verdediging en hij voelt het been van de tegenstander. Dat is genoeg voor een penalty. Tom Odink schiet deze hard en zuiver in: 4-3. In blessuretijd mag Arjan Visscher nog een corner nemen. Deze verdwijnt via een verdediger in het doel: 4-4. In de allerlaatste seconde krijgt Jos Bruggeman zowaar nog de kans op 4-5, maar hij heeft niet meer de kracht om te scoren. Een rare wedstrijd, met een uitslag waaraan beide ploegen niets hebben. Het is duidelijk dat S.V. Nieuwleusen als het de aanval kiest en de mouwen opstroopt een lastige tegenstander is. Wellicht moet volgend jaar op deze lijn voortborduurt gaan worden.

Volgende week komt Wijthmen naar Nieuwleusen voor de laatste wedstrijd van het seizoen.

Bron:

'9  1-0  Jos Kikkert