Bergentheim - Nieuwleusen 4 - 4
21 april 2007

De kop doet vermoeden dat Bergentheim verloor maar een 3-0 voorsprong voor rust tegen notabene tien man van Nieuwleusen werd op curieuze manier omgebogen in een 4-4 eindstand door een onherkenbare 2e helft van Bergentheim met een negatieve rol voor de arbiter.

Bergentheim begon overtuigend aan de wedstrijd want na 9 minuten was het Jos Kikkert die de bal op spectaculaire wijze binnen kopte en Bergentheim op voorsprong zette. Na dit doelpunt was Bergentheim heer en meester en na 32 minuten was het opnieuw Jos Kikkert die de 2-0 binnenschoot en vlak voor rust werd het zelfs 3-0 door Jos Kikkert. De wedstrijd leek op rozen, zeker na de rode kaart die niet onterecht werd uitgedeeld aan Nieuwleusen door scheidsrechter Nijeboer wegens natrappen en aanmerking op de leiding. Deze rode kaart bleek achteraf de wedstrijd te doen kantelen zeker na (trieste) intimidaties in de rust van de trainer en begeleiding van Nieuwleusen richting de jeugdige scheidsrechter uit Hardenberg.

Niet alleen de scheidsrechter maar ook Nieuwleusen kwam terug in de wedstrijd door in de 48e minuut de 3-1 binnen te schieten via Remco Stoeten. Na dit doelpunt kreeg Bergentheim verschillende mogelijkheden uit te lopen maar de scherpte ontbrak en een glaszuiver doelpunt van Jarno Wind werd afgekeurd om onbegrijpelijke reden nadat de grensrechter van Nieuwleusen door de scheidsrechter werd genegeerd maar toen Jarno Wind de bal binnenschoot de scheidsrechter werd herinnerd door enkele spelers van Nieuwleusen wegens zijn buitenspelpositie. In de 82e minuut werd het 3-2 en bracht Nieuwleusen de spanning terug maar Edwin Slot leek de wedstrijd te beslissen in de 91e minuut door de 4-2 binnen te schieten. In de 93e minuut werd een overtreding van Herman Slot bestraft met een strafschop en werd deze feilloos benut, waar voor iedereen een duidelijke overtreding op Maarten ten Brinke aan vooraf ging en waarbij “slachtoffer” De Visscher naderhand toegaf hier geen strafschop voor te geven. De 4-4 hing in de lucht maar keeper Karel Pullen wist Bergentheim enkele malen aan de goede kant van de score te houden maar uit een corner ver in blessuretijd liep Herman Slot de bal achter zijn eigen doelman en werd het onmogelijke waar voor Nieuwleusen.

Het werd een wedstrijd met twee gezichten die met een 3-0 voorsprong tegen notabene tien man nooit verloren mocht gaan voor Bergentheim en Nieuwleusen die in de 2e helft karakter toonde met een scheidsrechter die duidelijk dit niveau (nog) niet aankan. Dit gelijkspel voelde voor Bergentheim aan als een heuse nederlaag maar volgende week tegen ASC’62 zal de ploeg van trainer Gerrit Meijerink karakter moeten tonen en moeten winnen om niet met lege handen te staan na een indrukwekkende reeks zonder nederlaag na de winterstop.

Bron:

'9  1-0  Jos Kikkert