Terechte overwinning voor Den Ham
21 april 2007

Het seizoen duurt voor KHC een paar weken te lang. De laatste weken zit het team in een neerwaartse spiraal, en het is moeilijk de accu op te laden. Tegen Den Ham werd er wederom niet goed gespeeld, veel balverlies en slordig spel waren hier debet aan. KHC moest aantreden zonder een stuk of 6 basis spelers wegens schorsingen en blessures.

Het werd al in de 2e minuut 0-1 via een doelpunt van de behendige Robin Bergins, nadat de verdediging van KHC stond te slapen. In de 14e minuut kreeg Den Ham de mogelijkheid op de 0-2 , maar doelman Patrick Mulder kon nog net redding brengen. De 0-2 kwam er in de 19e minuut, in een periode dat KHC slecht verdedigde via Gerdo Kuiper. Na rust kwam KHC wat beter uit de startblokken en kreeg het zowaar enkele kansjes. Den Ham vond het allemaal wel best en voetbalde de wedstrijd rustig uit. Gert Jan Jansen dacht in de blessure tijd nog de popie jopie te moeten uit hangen, met reeds geel op zak vroeg hij de scheidsrechter of die uit Den Ham kwam. De overigens prima leidende scheidsrechter Funcke uit Arnhem kon hier geen waardering voor hebben en stuurde hem met een 2e gele kaart naar de kleedkamer. Geheel onnodig in deze uiterst sportieve wedstrijd.

Voor aanvang werden Warner en Marta Hup van Kagas in het zonnetje gezet. Het bedrijf Kagas is 4 seizoenen hoofdsponsor geweest van onze vereniging. Namens de sponsorcommissie was het Betsie Pietersma die de dank overbracht.

In de rust van de wedstrijd werd het C1 team gehuldigd dat kampioen was geworden via een 8-1 overwinning in Hattem. Het team van Siebe van der Leest en Rick van Dijk heeft een prima seizoen gehad en dit werd bekroond met de titel. Namens KHC en de supporters vereniging werden er bloemen en cadeautjes overhandigd

Man van de wedstrijd.
Henry van Wijhe