CSV ’28 haakt af om titel
21 april 2007

Afgelopen zaterdag kreeg CSV ’28 in Hattem de laatste kans om mee te blijven doen voor het kampioenschap. De ploeg heeft deze kans helaas niet waar kunnen maken en moet nu hopen op de nacompetitie.
Door verschillende oorzaken kon trainer Bauke Pot geen beroep doen op maar liefst 6 spelers en daardoor kostte het hem heel wat hoofdbrekens om tegen Hatto Heim een goed elftal het veld in te sturen. Hoofdbrekens, die tijdens de wedstrijd nog werden vergroot door het uitvallen van Jelle Schulting en Arnie Pot wegens een blessure.

CSV begon goed en kreeg na 10 minuten zijn eerste mogelijkheid. Een vrije trap bereikt Arnie Pot, die maar net naast het doel van Hatto Heim kopt. In de tegenstoot van Hatto Heim breekt Erik Schroten door en voorkomt doelman Erik Geubels, die zijn eerste wedstrijd voor CSV ‘28 speelt, op fraaie wijze een doelpunt voor de gastheren. In deze fase is CSV wat sterker maar doelpogingen van Gerben Nagel en Roger Knoops (na een fraaie combinatie met Remco Boersma en Jeroen Soppe) mislukken. Na 25 minuten moet Arnie Pot van het veld door een hamstringblessure en wordt vervangen door Edgar Dolleman. De ploeg blijft zoeken naar mogelijkheden en krijgt die ook. Een pass van Yavuz Özdemir, die een goede wedstrijd speelde, bereikt na 34 minuten Michael Smit maar de spits schiet op de lat. De rebound gaat net naast. Vlak voor rust verlaat dan ook nog Jelle Schulting geblesseerd het veld en wordt vervangen door Mayken Stolte. In blessuretijd weet keeper Erik Geubels nogmaals een achterstand te voorkomen.

Direct na rust krijgt CSV opnieuw kansen maar keeper Bloemert staat nadrukkelijk in de weg. Eerst bij een schot van Michael Smit, wat hij knap uit de bovenhoek haalt en een paar minuten later weer, als hij na een combinatie tussen Gerben Nagel en Elvin Matuankotta, een schot van Michael Smit tot corner weet te verwerken. Hatto Heim komt op voorsprong als de CSV-verdediging een lange bal verkeerd beoordeelt en Maarten Teuben beheerst kan afronden (1-0). Dan wordt het spel van beide kanten slechter. CSV ’28 wekt niet echt de indruk de achterstand koste wat kost ongedaan te willen maken en bij Hatto Heim hinkt men kennelijk op twee gedachten: nu doordrukken of toch maar de voorsprong consolideren.
Pas na een half uur leeft het spel van CSV weer wat op maar echte kansen levert het niet meer op. De wedstrijd wordt definitief beslist als invaller Jurgen van der Weerdt vlak voor tijd een vrije trap erg fraai inschiet (2-0).

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:
Doel: Erik Geubels.
Verdediging: Jelle Schulting (44. Mayken Stolte), Arnie Pot (24. Edgar Dolleman), Remco Boersma en Gerben Nagel.
Middenveld: Matthijs Kremer, Yavuz Özdemir (75. Mikel van de Vegte) en Roger Knoops. Voorhoede: Michael Smit, Elvin Matuankotta en Jeroen Soppe.

Bron:

'55  1-0  Maarten Teuben