KNAPPE REMISE DEN HAM
23 september 2006

DEN HAM – Soms speel je wedstrijden heel goed en dan krijg je te weinig. Soms speel je minder goed en dan krijg je teveel. Dat overkwam zaterdag het eerste elftal van de v.v. Den Ham in haar thuiswedstrijd tegen CSV ’28 uit Zwolle wat uiteindelijk op een 2 – 2 gelijkspel uitdraaide. Want hoewel Den Ham zich kranig verweerde en optimale inzet toonde kon het niet verbloemen dat CSV een slag beter voetbalde. Den Ham had Tommy Dam weer in haar gelederen maar ook hij kon niet voorkomen dat vooral in de eerste fase van de wedstrijd CSV baas op het veld was. Met goed constructief voetbal werd Den Ham teruggedrongen hetgeen meteen al resulteerde in een gevaarlijk aanval over links. Even later was Mathijs Kremer van CSV die op de Hammer doelpaal schoot waarmee CSV haar visitekaartje afgaf. Wel was het een mooie open wedstrijd met goede combinaties waarin CSV altijd een voetballende oplossing zocht. Na een half uur spelen wisselde trainer Jan Peter Jonkman bij Den Ham Arnold Poortman voor Niels Bouwhuis. Den Ham probeerde wel wat terug te doen maar verder dan een kopbal van Gert Nijmeier uit een corner van Tim Nijzink kwam men niet. Toch kreeg Den Ham vlak voor rust via Gerdo Kuiper haar beste kans. Doelman Jelle Schulting van CSV wist de bal echter te stoppen.

Na de rust probeerde Den Ham de bakens te verzetten maar voetballend bleef CSV de betere ploeg. Zomaar kwam Den Ham achter toen Elvin Matuankotte CSV aan de leiding bracht met 0 – 1. Dit was het sein voor een Hammer offensief. Er volgde kopbal Gert Nijmeijer die doel had moeten treffen. Tim Nijzink schoot vervolgens op de lat. Roben Bergins kwam in de ploeg voor Gerdo Kuiper en dat bleek succesvol want zijn eerste balkontact betekende een kopbal die de Hammer gelijkmaker op het scorebord bracht 1 – 1. Toch bleef CSV gevaarlijk en niet adequaat verdedigen van Den Ham bracht CSV opnieuw aan de leiding toen Martijn Kremer zomaar kon inschieten tot 1 - 2. Den Ham leek op een zekere nederlaag af te stevenen ook al omdat CSV nog een keer op de lat schoot. In de slotfase stond Robin Bergins aan de basis van de late gelijkmaker. Zijn pass op John Brakert bracht diepte in het spel en de voorzet werd door Gert Nijmeijer ingeschoten tot 2 – 2.
Het 2e won met 3 – 1 van Vios Vaassen.
De A junioren van trainer Jan Exel wonnen met 3 – 2 van ATC.
Zaterdag speelt Den Ham uit tegen Sportclub Lemele.

Bron: Den Ham

1-0  Robin Bergins