HTC-KHC (2-0) 14-04-2007
14 april 2007

Dat de Zwollenaren de laatste weken goed bezig zijn mag wel blijken uit het aantal behaalde punten. De laatste vier wedstrijden werden allemaal omgezet in de volle winst. Het resultaat hiervan is dat HTC zich in de vorige wedstrijd tegen CSV’28 zo goed als veilig heeft gespeeld, hierdoor kan de formatie van interim trainer/speler Edwin Kwakkel zich volledig richten op het behalen van de nacompetitie.

Vandaag was is de strijd om deze belangrijke prijs KHC uit Kampen te gast op sportpark”De Pelikaan”. In de uitwedstrijd tegen KHC verloor HTC bijzonder sneu 2 punten, vandaag de gelegenheid om dit recht te zetten.

Beide ploegen begonnen niet erg geïnspireerd aan de wedstrijd. Toch was het HTC dat de kansen wist te creëren. In de 12e minuut schoot Pieter Blom een voorzet van Michael Wolf in het vijf meter gebied over. De Zwollenaren hadden de betere mogelijkheden maar echt overtuigend was het niet. KHC kon en deed niet veel meer dan wachten op foutjes aan Zwolse kant, kansen leverde dit echter niet op. De enige (en dus beste kans) voor de Kampenaren ontstond nota bene door een verkeerde terugspeelbal van Coen Dunnink. Deze bal kon ternauwernood door HTC doelman Folkher Langejans tot corner worden verwerkt.

In de tweede helft besloot HTC de zaken energieker aan te pakken en werd de bal in een hoog tempo rond gespeeld. In de 55e minuut was Randy van de Bosch bijna trefzeker, zijn schot ging echter voorlangs. Kort hierna werd KHC aanvoerder Post van het veld gestuurd door de goed leidende scheidsrechter Bekebrede uit Apeldoorn. Hierna overklaste HTC de gasten volledig en werden de Zwollenaren steeds sterken. In de 65e minuut miste Pieter Blom een opgelegde kans door een voorzet van Raymond Hooiveld met de borst naast het doel van goalie Mulder te plaatsen. 10 Minuten later was er echter wel raak. Een uitstekende dieptepass van Coen Dunnink op Pieter Blom werd door de laatste koelbloedig benut, zichzelf hiermee een mooi verjaardagscadeau gevend!! Toen Orman in de 82e minuut een overtreding op de opgestoomde Raymond Hooiveld maakte in het strafschopgebied werd het pleit in Zwols voordeel beslecht. Raymond Hooiveld zelf tekende vanaf 11 meter de 2-0 aan.

Hiermee was de dik verdiende overwinning een feit.

Bron: HTC

1-0  Pieter Blom