ASC-HTC (0-2) 10-03-2007
10 maart 2007

Voortbordurend op de uitstekende inzet en het bij vlagen goede voetbal in de vorige wedstrijd tegen Bergentheim was vandaag de, traditioneel lastige, uitwedstrijd tegen ASC Dalfsen voor HTC geprogrammeerd.

Zonder de geschorste Marc Loo en Joris de Wilde maar met de weer speelgerechtigde Raymond Hooiveld in de gelederen lieten de Zwollenaren er geen misverstand over bestaan wat vandaag de missie was; de volle winst. Echt hoogstaand was het voetbal niet, mede ingegeven door het spel van ASC, dat er meer op gericht leek HTC te ontregelen dan zelf het spel te willen maken. Het waren dan ook de Zwollenaren die bepaalden wat er in deze wedstrijd gebeurde. Voor de rust waren er al een aantal prima kansen te noteren, onder andere een kopbal van Coen Dunnink en een vrije trap van Michael Wolf werden door de goed keepende Berry Roeberts gekeerd. Het duurde tot de 35e minuut tot de Dalfser muur werd geslecht. Een slim balletje van de goed spelende Coen Dunnink mondde uit in een scrimmage voor het doel van Berry Roeberts. Het was HTC-er Raymond Hooiveld die het laatste woord had en de bal binnenschoot. 0-1.

Ook in de tweede helft was het HTC dat de toon zette. ASC gaf geen moment de indruk de sterk spelende HTC defensie te kunnen verschalken, echte kansen werden er door ASC dus ook eigenlijk niet gecreëerd. Het waren de HTC aanvallers die de beste kansen kregen maar er niet echt goed mee omgingen. Pier Blom stoomde in de 53e minuut alleen op naar Roeberts maar zag zijn inzet gekeerd, in de 75e minuut schoof hij de bal naast het doel. Het was Coen Dunnink die in de 94e minuut de eerste en enige fout van keeper Roeberts afstrafte. Doorjagen van Dunnink op de keeper leverde balverlies op waarna de HTC aanvaller de drie punten definitief, en zeer verdiend, binnenhaalde. Eindstand derhalve 0-2.

Bron: HTC

0-1  Raymond Hooiveld