HTC-Bergentheim (3-4) 03-03-2007
3 maart 2007

Voor HTC wordt de noodzaak van een overwinning met de week groter. Na de verdiende nederlaag in de vorige wedstrijd tegen Nieuwleusen was vandaag Bergentheim de opponent op het HTC sportpark.

HTC was optimaal gemotiveerd en vol zelfvertrouwen begonnen aan dit duel. In de 13e minuut was de eerste geode mogelijkheid voor HTC. Pieter Blom draaide goed weg bij verdediger Herman Slot en ging op weg naar keeper Karel Pullen. Doordat hij de bal te gehaast inschoot verdween deze naast het doel. HTC was de toonaangevende ploeg in de 1e helft, wat resulteerde in een aantal hele en halve kansen. Bergentheim keeper Pullen was echter steeds op zijn post of zag de bal naast of over het doel verdwijnen. Bergentheim wist zich in het 1e bedrijf geen enkele kans te creëren.

Ook de tweede helft ging HTC uitstekend van start. In de 46e minuut kreeg Pullen een vrije trap van Michael Wolf niet klem. Uit de hieruit ontstane corner schoot Edwin Kwakkel hard in, keeper Pullen wist echter zijn doel schoon te houden met een prima reactie. In de hier op volgende corner kreeg HTC een koude douche te verwerken. Een pass van Edwin Slot werd door Ronny Hakkers goed afgemaakt, 0-1. HTC toonde echter veerkracht en vechtlust. Na een overtreding op Pieter Blom in de 60e minuut benutte Joris de Wilde de terecht strafschop, 1-1. HTC bleef de betere en gevaarlijkste ploeg. Coen Dunnink onderstreepte dit door in de 66e minuut de verdiende voorsprong op het bord te brengen. Toen echter enkele minuten later Joris de Wilde met rood mocht vertrekken wegens natrappen kantelde de wedstrijd in het voordeel van de bezoekers. In de 75e minuut bracht Ronny Hakkers de ploegen weer op gelijke hoogte. Toen ook Marc Loo met een (zeer discutabele) rode kaart mocht inrukken werd het voor HTC een haast onmogelijk taak de wedstrijd nog in winst om te zetten. In de 84e minuut was het Jarno Wind die zijn ploeg aan de leiding bracht, Ronny Hakkers bracht vervolgens de 4-2 nog op het bord. Toch liet HTC blijken vandaag over de juiste instelling te beschikken. Aanvoerder Edwin Kwakkel kopte de 3-4 nog binnen uit een corner van Michael Wolf.

Ondanks het onverdiende verlies van de Zwollenaren toch voldoende aanknopingspunten om de rest van het seizoen met vertrouwen tegemoet te zien.

Bron: HTC

0-1  Ronnie Hakkers