Lemele laat KHC ontsnappen
24 februari 2007

1-1 was de uitslag van een, voetbaltecnisch gezien, slechte wedstrijd tussen 2 ploegen die behoorlijk onder druk stonden. KHC wilde de periodetitel halen en Lemele speelt voor handhaving en kan zodoende de punten hard gebruiken.

De eerste 20 minuten is Lemele heer en meester met agressief en goed spel. De prachtige 1-0 is terecht, maar gezien de kansen van Warmelink en Krijt wat aan de lage klant. Daarna laat KHC zien dat het niet voor niets 3e staat op de ranglijst. Met verzorgd spel wordt Lemele teruggeduwd. KHC weet echter weinig kansen te creeren, alhoewel men vlak voor rust wel recht heeft op een strafschop. In de counter verzuimt Warmelink om het duel te beslissen door in de korte hoek het zijnet te raken, waar een balletje breed op Krijt of Lammerink goud waard zou zijn geweest.

In de tweede helft begint Lemele opnieuw scherp. Binnen 10 minuten creert het 3 dotten van kansen. De uitstekende doelman en de paal staan echter hinderlijk in de weg. KHC probeert het met de moed der wanhoop en scoort 1-1 door een pracht actie van een van de aanvallers. Vervolgens krijgt Lemele wederom 2 riante kansen vlak voor tijd, maar de gelijke stand blijft staan.

In een wedstrijd met veel kaarten, strijd en weinig voetbal verzuimt Lemele om afstand te nemen van de onderste plaatsen. De competitie is zowel bovenin, als onderin enorm spannend en 3c groeit dit jaar wederom uit tot een van de mooiste competities in Oost.

Volgende week wacht de streekderby tegen Den Ham. Deze ploeg won de 2e periode en vanuit hier willen wij de hammenaren feliciteren met hun behaalde succes. Voor Lemele dus wederom een loodzware wedstrijd met veel belangen. De wedtrijd op de Rohorst begint om 14.30 uur en beloofd een spektakel te worden.

Bron: Lemele

1-0  Ronald Lammerink