S.V. Nieuwleusen verliest van Den Ham.
17 februari 2007

S.V. Nieuwleusen heeft zaterdag een dure nederlaag geleden in de thuiswedstrijd tegen Den Ham. Op het moeilijk bespeelbare veld stond na een half uur spelen al een 0-2 stand op het bord. De verdediging van Nieuwleusen had in het begin de handen vol aan de wendbare aanvallers uit Den Ham. In de 14e minuut resulteerde dit in de 0-1 voorsprong voor de gasten. Robin Berghuis schoot de bal beheerst langs keeper Jori Koerhuis. Den Ham ging door en bleef druk zetten. In de 20e minuut nam Robin Bergins een vrije bal vanaf een 30 meter van het doel, die door doelman Koerhuis van Nieuwleusen met een uiterste snoekduik uit de hoek werd geranseld. Dezelfde doelman ging echter in de 28e minuut dramatisch in de fout. Hij speelde een doeltrap ineens naar zijn laatste man, verdediger Peter Visscher. Die speelde de bal prompt terug op zijn doelman. Robin Berging deed enigszins storend werk en een polletje deed de rest, Doelman Koerhuis miste de bal volkomen en Bergins kon de bal zomaar in het lege doel schieten, 0-2. De eerste helft was dan ook voor Den Ham.

Na de thee was het echter andersom. Nieuwleusen trok furieus ten aanval en wist de Hammer verdediging onder druk te zetten. Den Ham hield stand tot de 53e minuut, toen verdediger Wilco Holsappel de bal ongelukkig op zijn hand kreeg in het strafschopgebied in een poging de bal weg te koppen. Scheidsrechter Nieboer kende een strafschop toe die werd genomen door topscorer Tom Odink. Doelman William Jacobs van Den Ham koos echter de goede hoek en keerde de strafschop. Nieuwleusen ging echter niet bij de pakken neerzitten en kwam verdiend op een 1-2 stand toen Erwin Dijk een afgeslagen bal steenhard binnenknalde in de 55e minuut. Nieuwleusen ging op jacht naar de gelijkmaker. Verdediger Rob Muller met me naar voren gestuurd en Den Ham stond met de rug tegen de muur. Helaas voor de Nieuwleusaren hield de ploeg van trainer Jonkman stand en nam zijn ploeg de drie punten mee naar huis. Door de nederlaag moet de ploeg van Marcel van der Steege voorlopig afhaken in de strijd om de bovenste plaatsen. Er is echter van alles mogelijk in de derde klasse C. Zo verloor koploper WZC van Hatto Heim en speelde CSV '28 gelijk tegen Hattem. Voor Den Ham zeer gunstige uitslagen en voor de Nieuwleusenaren een teken dat het nog alle kanten op kan in deze competitie. Volgende week speelt Nieuwleusen opnieuw thuis, tegenstander is dan HTC uit Zwolle. Zij bezetten op dit moment de negende plaats, maar hebben maar een achterstand van twee punten op S.V. Nieuwleusen. Wil Nieuwleusen nog enigszins mee doen in de (sub)top, moeten de drie punten in Nieuwleusen blijven.

Bron: S.V. Nieuwleusen

1-0  Erwin Dijk