Avereest-HTC (3-0)
10 februari 2007

Ondanks de barre weersomstandigheden moest HTC vandaag toch aantreden voor de uitwedstrijd tegen het laag geklasseerde Avereest. De Zwollenaren waren goed uit de voorbereiding voor de tweede competitiehelft gekomen. De gespeelde oefenwedstrijden gaven alle aanleiding voor vertrouwen, gezien het vertoonde spel. Maar vandaag ging het om de knikkers.

Het was HTC dat zich binnen drie minuten twee uitstekende kansen wist te creëren. Al in de tweede minuut was het Pieter Blom die zijn snoeiharde inzet door de Avereest goalie zag worden overgetikt. Een minuut later was het opnieuw deze keeper die ditmaal een prima kopstoot van Michael Coffi stijlvol pakte.

Hierna was het 25 minuten lang Avereest wat de klok sloeg. De ploeg probeerde via gevaarlijke counters de HTC defensie te verrassen, deze had daar nauwelijks een antwoord op. Tot echte uitgespeelde kansen resulteerde dit niet, mede door goed keeperswerk van Folkher Langejans. Na de 25e minuut was het HTC dat meer grip kreeg op de wedstrijd maar ook hier waren de echte lansen dun gezaaid.

Na de thee kwam Avereest echter het beste uit de kleedkamer, dit resulteerde in de 51 minuut tot een verdiende voorsprong. Toen Jan Fictorie namens Avereest in de 69e minuut de 2-0 liet aantekenen leek het Zwolse verzet gebroken, de 3-0 in de 89e minuut was slechts voor de statistieken. Gelukkig besloot de uitstekend leidende scheidsrechter de slechtste wedstrijd van het lopende seizoen van de kant van HTC te beëindigen. Avereest verdiend met de drie punten achterlatend.

Bron: sv HTC

1-0  Jan Fictorie