Een ontketend WZC maakte na de rust korte metten met ASC 62
25 november 2006

Het elftal van trainer Zwijnenberg kende een droomstart, al na 3 minuten lag de bal achter de verslagen doelman Berry Roeberts van ASC. Verantwoordelijk voor deze treffer was Jeroen Steenge, hij kreeg op rechts de bal, kapte zijn man uit, en met de linker liet hij de bal in de bovenhoek verdwijnen 0-1. Toch gaf het niet de rust die men dacht te krijgen door deze vroege treffer, enkele keren balverlies van de verdediging bracht hoop in het spel van de thuisclub. Dat werd bewaarheid in de 16e minuut, op rechts werd Erwin Kersing gemakkelijk eruit gelopen, de voorzet kwam voor ed voeten van aanvoerder Bart Lindeboom, met een hard en zuiver schot passeerde hij doelman Wibo van Dijk van WZC 1-1. Het spel golfde op en neer en er zat weinig krachtsverschil tussen beide ploegen gedurende de eerste helft. In de ogen van Zwijnenberg liep het niet goed, diverse keren liet hij wissels warmlopen en dat koste Arjan Eikelboom vlak voor rust zijn plaats. Invaller Pascal Kamphuis gaf direct zijn visitekaartje af dat hij weer klaar en de concurrentie alleen maar toeneemt in de selectie van WZC. Op slag van rust kreeg WZC opnieuw een voorsprong, goed positiespel brengt tenslotte de bal bij Pascal Kamphuis, hij speelde de bal eigenlijk te ver voor zich uit, maar aanvoerder Erik van Dijk was eerder bij de bal dan Roeberts, Van Dijk aarzelde niet en scoorde 1-2.

Na de pauze was het overwicht duidelijk voor WZC het was wachten wanneer de bevrijdende 3e treffer zou vallen, een opvallende rol was vandaag weggelegd voor Albert Henk Tessemaker, de middenvelder kreeg het de tweede helft op de heupen en was een plaag voor de verdediging van ASC. In de 58e minuut liet Jeroen Steenge weer zijn tegenstander de hielen zien, zijn perfecte voorzet werd door Ronald Burgmeijer naast gekopt. Heel WZC riep in de 63e minuut om een strafschop toen Gert Wim van de Esker binnen de zestienmeter onderuit werd gehaald, de warrig fluitende scheidsrechter van het Goor deed alsof zijn neus bloedde en liet het spel doorgaan. Goed samenspel tussen de spitsen brengt Albert Henk Tessemaker alleen voor Roeberts, de doelman wordt uitgespeeld en Tessemaker zette met zijn treffer WZC op 1-3. Het was een gelopen wedstrijd al moest doelman Wibo van Dijk nog wel twee keer vol aan de bak bij aanvallen van ASC, de doelman liet zien in goede vorm te zijn en hield zijn doel verder schoon. WZC kon zich aanvallend van harte uitleven en dat deed het ook, de 4e treffer was misschien wel de mooiste, Albert Henk Tessemaker dolde de verdediging inclusief doelman Roeberts, met de bal aan de voet op de achterlijk zag hij Erik van Dijk vrij staan, deze nam de bal op de pantoffel en het leder verdween in het dak van het doel 1-4.

Zo deed WZC goede zaken wat betreft ranglijst en schoof het op naar de 2e plek op doelsaldo.

Bron: WZC Wapenveld

'3  0-1  Jeroen Steenge