S.V. Nieuwleusen onderuit tegen H.T.C.
23 september 2006

Op een bijveld van het gerenoveerde sportpark De Pelikaan in Zwolle speelde S.V. Nieuwleusen de uitwedstrijd tegen H.T.C. Nieuwleusen speelde veel te mat tegen het fellere H.T.C. en verloor met 3-2.

S.V. Nieuwleusen, zonder Jeffrey Groeneveld (blessure) en Erwin Dijk (schorsing), kon geen vuist maken tegen het agressief spelende H.T.C. De eerste 20 minuten was er een hoofdrol weggelegd voor doelman Jori Koerhuis, die met een viertal goede reddingen Nieuwleusen voor een snelle achterstand behoedde. Gedurende de wedstrijd werd de sfeer op het veld wat onvriendelijk en grimmig. Scheidsrechter Rikman floot vrij strak als het om kleine overtredingen ging. De grote overtredingen zag hij echter nog wel eens over het hoofd. Na ongeveer een half uur bemachtigde Wiebe Brandsema door een fout in de achterhoede van H.T.C. de bal. Hij aarzelde niet en zette Nieuwleusen op een 1-0 voorsprong. Op slag van rust zag de scheidsrechter een overtreding op Christian Roo over het hoofd waardoor Coen Dunnink de kans kreeg en benutte om met een prachtig diagonaal afstandsschot de score op 1-1 te brengen.

Na de rust werd het spel er niet beter op. Een schot op het doel van Nieuwleusen mislukte, Jori Koerhuis schatte de situatie niet goed in waardoor de bal langzaam in het doel rolde: 2-1. Nog geen 3 minuten later werd de behendige Pieter Blom van H.T.C. binnen de 16 meter ten val gebracht. De scheidsrechter aarzelde niet en gaf een penalty voor H.T.C. Die werd benut door Michael Wolf: 3-1. S.V. Nieuwleusen deed sporadisch iets terug, maar een afstandsschot van Wiebe Brandsema en een vrije trap van Arjan Visscher misten helaas doel. Trainer Marcel ter Steege wisselde in de 78e minuut Tom Odink voor Sander Bouwman. Laatst genoemde scoorde in de 80e minuut met een fraaie kopbal waarmee de stand op 3-2 kwam. Vanaf dit moment deed Nieuwleusen wat ze de hele wedstrijd nog niet hadden laten zien, namelijk constant aanvallen en druk zetten op het doel van H.T.C. Helaas kwam deze opleving te laat, de eindstand werd 3-2 voor H.T.C. Voor de Nieuwleusenaren een wedstrijd om snel te vergeten: uithuilen en opnieuw beginnen.

Zaterdag 30 september speelt S.V. Nieuwleusen in Dalfsen tegen A.S.C.'62. Een onvervalste derby.

Bron: sv Nieuwleusen

'40  0-1  Wiebe Brandsema