Hatto Heim-HTC (1-1)
2 september 2006

Na een goed verlopen voorbereiding en de poule winst om de KNVB beker stond voor de formatie van trainer Marco Onderberg vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma.

De (traditioneel) lastige uitwedstrijd bij Hatto Heim vormde de seizoensouverture waarbij de Zwollenaren konden laten zien waar zij op dit moment staan.
De gastheren, welke aantraden zonder hun centrumspits (vakantie) hadden vanaf de aftrap de eerste goede kans. Nadat HTC met de schrik was vrijgekomen waren het de Zwollenaren die in de 4e minuut de eerste grote kans zagen ontstaan. Uit een corner van Joris de Wilde was het Edwin Kwakkel die zijn inzet door keeper Bloemert zag worden gekeerd. Drie minuten later was het opnieuw Edwin Kwakkel die de Hattemse goalie als sta in de weg vond, ditmaal na uitstekend voorbereidend werk van Roy van de Wetering. HTC wist zich voor rust legio kansen te creëren, Joris de Wilde zag in de 36e minuut zijn strafschop worden gekeerd door keeper Bloemert na een overtreding op Coen Dunnink. Twee minuten later was het Hatto Heim dat, ruim tegen de verhouding in, de score opende waarbij de bal uit een corner werd ingekopt, 1-0.

Na de rust bleef HTC gedreven zoeken naar de gelijkmaker. De Zwollenaren waren de dominerende ploeg en toonden opnieuw aan voetballend goed in elkaar te zitten. Met het inbrengen van Raymond Hooiveld en Silly Diluru voor Randy van den Bosch en Roy van de Wetering probeerde HTC trainer Onderberg wat te forceren. Toen scheidsrechter Zegers in de 75e minuut een duel tussen keeper Bloemert en HTC-er Diluru beoordeelde als een opzettelijke elleboogstoot en de Zwollenaar, overigens onterecht, wegstuurde bleek dit het sein voor HTC om het offensief verder op te schroeven. Het was Joris de Wilde die in de 85e minuut de ruimschoots verdiende gelijkmaker intikte en daarmee HTC een dik verdiend punt bezorgde, waarbij het eigenlijk recht op de volle buit had.

Bron: sv HTC

'38  1-0  Marcel van Loo